شرکت ثمین خودرو پویا- قطعات یدکی خودرو

021-66844477

لوگو شرکت ثمین خودرو پویا

کدام بهتر است؟مقایسه هیوندای و کیا❤️مزایا و معایب

فهرست مطالب

مقایسه هیوندای و کیا شاید کمی سخت باشد. چون شباهت های بیشتری نسبت به تفاوت‌های این دو برند خودروسازی وجود دارد. هر دو برند در کره جنوبی مستقر هستند و خطوط تولید مشابهی دارند. در واقع، شرکت هیوندای موتورز تنها یک سوم (34 درصد) کیا موتورز را در اختیار دارد.

بسیاری از خودروهای این دو برند دارای پلت فرم، پیشرانه یا سایر قطعات و مهندسی مشابه هستند. با این حال، هیوندای و کیا مستقل از یکدیگر عمل می کنند. هر دو برند استودیوهای طراحی، کارکنان مهندسی، بخش فروش و بازاریابی خود را دارند.

با این گفته، هنگام مقایسه هیوندای و کیا، شباهت های بیشتری نسبت به تفاوت ها پیدا خواهید کرد و این در واقع چیز خوبی است. کیا و هیوندای خودروهای باکیفیت با ضمانت‌های عالی تولید می‌کنند که مورد علاقه صاحبانشان است. با این حال، شایان ذکر است که تفاوت های کوچک را مورد توجه قرار دهید تا بتوانید انتخاب آگاهانه ای داشته باشید. پس تا انتها با مقاله مقایسه هیوندای و کیا همراه باشید؛

طراحی و استایل

مقایسه هیوندای و کیا در طراحی و استایل؛ کیا و هیوندای مدل های بسیار مشابهی را به بازار ارائه می دهند. با این حال، کیا چند خودرو ارائه می دهد که هیوندای ارائه نمی دهد، اگر چه شایان ذکر است که هیوندای یک بخش لوکس به نام جنسیس ایجاد کرده است که بیشتر این شکاف ها را پر می کند.

به طور کلی، استایل هیوندای محافظه‌کارتر و آرام‌تر است و منحنی‌های روان و شکل‌های گرد بی‌اهمیت بخش عمده‌ای از ویژگی‌های طراحی را تشکیل می‌دهند. از سوی دیگر، خودروهای کیا دارای استایل اسپرتی هستند که باعث می شود نسبت به پسرعموهای هیوندای خود، تهاجمی و پویاتر به نظر برسند. به طور مشابه، مدل‌های شاسی‌بلند کیا نسبت به مدل مشابه هیوندای از طراحی خشن‌تر و الهام‌گرفته از خارج از جاده برخوردار هستند.

به طور کلی، استایل کیا زاویه‌دارتر و مدرن‌تر است و برای جلب توجه بیشتر طراحی شده است، در حالی که طراحی خودروهای هیوندای عمومی تر و اجتماعی تر است.

کارایی و فرمان پذیری (پرفورمانس و هندلینگ)

در ادامه مقایسه هیوندای و کیا باید عرض کنم، قبلاً اشاره کردیم که در حالی که هیوندای و کیا پلتفرم‌ها و پیشرانه‌های مشترکی دارند، هر برند بخش مهندسی جداگانه خود را دارد. این مهم است، زیرا به هر برند اجازه می دهد تا ویژگی های سواری و هندلینگ وسایل نقلیه خود را به طور جداگانه تنظیم کند. با طیف گسترده ای از وسایل نقلیه ارائه شده – هاچ بک، سدان، کراس اوور و ون – تعمیم دادن کمی خطرناک است.

با این حال، به طور کلی، احتمالاً متوجه خواهید شد که خودروهای کیا ویژگی‌های هندلینگ پویا و جذاب‌تری دارند، در حالی که یک خودروی مشابه هیوندای احتمالاً سواری نرم‌تر، اما با احساس جدایی‌تر را در اولویت قرار می‌دهد. هر دو نقاط قوت و ضعفی دارند، اما ما شخصاً فکر می کنیم که تیونینگ شاسی منحصر به فرد خودروهای کیا، فاکتور سرگرم کننده را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

قیمت و ارزش

به طور کلی متوجه خواهید شد که خودروهای کیا نسبت به همتایان هیوندای قیمت کمتری دارند. به عنوان مثال، کیا فورته از 17890 دلار شروع می شود، در حالی که هیوندای النترا مشابه از 19850 دلار شروع می شود. اگرچه فورته ارزان‌تر است، اما این بدان معنا نیست که کیا در ویژگی‌ها یا کیفیت صرفه‌جویی می‌کند.

مانند هیوندای، کیا گارانتی 10 ساله و 100000 مایلی ارائه می دهد که یکی از بهترین ها در این تجارت است. برای سال 2021، کیا بالاتر از برندهایی مانند تویوتا، شورولت و حتی مرسدس بنز، رتبه سوم را در J.D. Power US Vehicle Dependability Study* داشت که در ادامه تصویر این رده‌بندی را قرار دادیم. کیا حتی جلوتر از هیوندای و زیرمجموعه‌های لوکس جنسیس آنها را به پایان رساند.

کیا در بین برندهای بازار انبوه در بالاترین رتبه قرار گرفت و از نظر کیفیت تنها توسط پورشه و لکسوس همسان شد. می‌توان گفت که کیا در صدر این لیست، برند خوبی دارد. همچنین شایان ذکر است که کیا اپتیما، سورنتو و اسپورتیج به‌عنوان بهترین خودروها در کلاس‌های مربوطه توسط J.D. Power معرفی شدند.

کیا بخریم یا هیوندای؟

در انتهای مطلب مقایسه هیوندا و کیا باید بگوییم، در حالی که کیا و هیوندای خودروهای مشابهی را ارائه می‌کنند، مدل‌های کیا ارزش بهتر و کیفیت بهتری را با ظاهری جسورتر و تجربه رانندگی پویاتر ارائه می‌دهند.

به زبان ساده، خودروهای کیا، خودروهای همه جانبه بهتری هستند، صرف نظر از اینکه برای چه چیزی در خودروی خود ارزش بیشتری قائل هستید. البته در نهایت انتخاب با شماست. ما به شما پیشنهاد می کنیم هر دو برند را بررسی و امتحان کنید، زیرا مطمئن هستیم که در پایان روز، کیا را انتخاب خواهید کرد. به وضوح انتخاب برتری است به هر نحوی که آن را بررسی کنید.

پایان مطلب مقایسه هیوندای و کیا؛‌ شما کدام را ترجیح می‌دهید؟ نظرات خود را در بخش انتهای همین مطلب برای ما بنویسید.

یادگیری تعمیرات هیوندای و کیا در تهران

آموزشگاه فنی ثمین خودرو پویا برگزار کننده دوه تخصصی برق و انژکتور هیوندای و کیا می باشد. لذا برای یادگیری و شرکت در دوره های اموزشی برق خودرو می توانید با آموزشگاه SKP تماس بگیرید.

نظرات خود را با ما درباره مطلب مقایسه هیوندای و کیا در صفحه اینستاگرام SKP به اشتراگ بگذارید؛

اگر این مقاله برای شما مفید بود، لطفا آن را از طریق شبکه‌های اجتماعی برای دوستان خودتان ارسال کنید.

جدیدترین مقالات آموزشی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا