تست برق دزدی ماشین با مولتی متر

تست برق دزدی ماشین با مولتی متر

فهرست مطالب

تست برق دزدی ماشین با مولتی متر به چه شکل هست؟ در این مقاله به نحوه‌ی عیب‌یابی و بررسی این موضوع می‌پردازیم. با ثمین خودرو همراه باشید؛

خودروی لیفان ۸۲۰ به نمایندگی مراجعه کرده است و صاحب خودرو می‌گوید که بعد از چند روز که از خودرو استفاده نمی‌کند، خودرو استارت نمی‌خورد!

نحوه ی تست برق دزدی لیفان ۸۲۰ با مولتی متر

برای تست برق دزدی ماشین با مولتی متر، نیاز به مولتی متری داریم که آمپر DC را هم اندازه‌گیری کند.

  1. ابتدا پروب مثبت را به آمپر متصل می‌کنیم.
  2. مولتی متر را روی حالت آمپر DC قرار دادیم.
  3. سرباتری را از روی باتری جدا کردیم. (ترجیحاً سرباتری منفی را جدا کنید طبق داکیومنت‌های کمپانی).
  4. مولتی متر را به صورت سری متصل کردیم.

پس از نصب مولتی متر، میزان جریانی که عبور می‌کند را روی نمایشگر مولتی متر مشاهده می‌کنید. در خودرو لیفان ۸۲۰ که تست کردیم حدودا ۱۰.۶۰ آمپر جریان می‌کشید. و این اندازه نشان می‌دهد که این ماشین جریان زیادی می‌کشد و برق دزدی دارد.

طبق دستورالعمل‌های آمده توسط کمپانی، پس از ۲۰ دقیقه که مجدد تست کردیم خودرو همچنان مقدار زیادی جریان کشی و برق دزدی دارد.

مقدار جریان مجاز چقدر است؟

اگر خودرو برق دزدی نداشته باید میزان جریان باید به ۱ صدم تا ۴۵ صدم آمپر باشد. پس از عیب‌یابی و رفع برق دزدی خودرو (برق دزدی از قسمت سانروف و ضبط خودرو بود) و تست مجدد، مولتی متر جریان ۳ صدم را به ما نشان داد که یعنی مشکل برق دزدی برطرف شده است.

چگونه برق دزدی ماشین را پیدا کنیم؟

اگر اطلاع ندارید که برق دزدی از کدام قسمت خودرو اتفاق می افتد،‌ سیم کشی خودرو را به سه بخش کلی تقسیم می‌کنیم.سیم کشی موتور، سیم کشی اتاق و سیم کشی قسمت عقب خودرو. به‌عنوان مثال ابتدا اینترکانکتورهای عقب را جدا می‌کنیم و مجدد تست برق دزدی می‌گیریم. در قسمت‌های بعدی هم قطعات را تست می‌کنیم مثلا در موتور، دینام و استارت و … تست می‌کنیم. در اتاق خودرو یکی از مدارها را چک می‌کنیم و در بقیه موارد هم به همین ترتیب عمل می‌کنیم. ایراد شایع برق دزدی خودرو لیفان ۸۲۰ طبق گزارش ها از قسمت سان روف این خودرو است.

همچنین شما را دعوت می‌کنیم تا از ویدیوی مربوط به این مقاله بازدید فرمایید.

راهنمای خرید مولتی متر با کیفیت

اگر نیاز به خرید یک مولتی متر باکیفیت و نیاز به استعلام قیمت مولتر متر دارید. همین حالا با شماره ۰۲۱۶۶۸۴۴۴۷۷ تماس بگیرید تا همکاران ما شما را راهنمایی کندد.

اگر علاقه مند به تماشای ویدیوهای بیشتر هستید می‌توانید کانال تلگرام و کانال آپارات SKPPART را دنبال کنید.

اگر این مقاله برای شما مفید بود، لطفا آن را از طریق شبکه‌های اجتماعی برای دوستان خودتان ارسال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *