شرکت ثمین خودرو پویا- قطعات یدکی خودرو

021-66844477

لوگو شرکت ثمین خودرو پویا

ایرادات شایع خودروهای پژو+رفع خرابی خودروهای گروه پژو

ایرادات شایع خودروهای پژو+رفع خرابی خودروهای گروه پژو

فهرست مطالب

در این پست برخی از ایرادات شایع و علت های خرابی و ایرادات شایع خودروهای پژو مورد بررسی قرار گرفته است. این پست به صورت مداوم بروزرسانی می شود.

همچنین شما می توانید در بخش نظرات در انتهای همین صفحه سوالات خودتان را مطرح کنید تا کارشناسان پشتیبانی SKP در اسرع به آن‌ها پاسخ دهند. همچنین می توانید سوالات خودتان را در زیر پست های اینستاگرام SKPPART کامنت کنید.

  1. ایراد: خودرو 405 با ایسیو موتور ساژم S2000 در دستگاه دیاگ دمای آب خودرو را 215 درجه نشان می‌دهد در صورت ریست کردن ایسیو دمای آب -40 گزارش می‌شود.

    دلیل ایجاد و نحوه‌ی رفع عیب: مقاومت سنسور دمای آب را از حالت سرد تا گرم شدن موتور بررسی کنید اگر جهش ناگهانی نداشت و اتصال سیم کشی از سنسور دمای آب تا ایسیو موتور برقرار است ایسیو موتور معیوب است. 

  2. ایراد: خودرو 405 با ایسیو موتور بوش BOSCH M7.4.4 مشکل گاز خوردن بین دنده و ثابت نبودن دور موتور دارد.

    دلیل ایجاد و نحوه‌ی رفع عیب: در ایسیو بوش BOSCH M7.4.4 ایراد شایع خرابی استپر وجود دارد که باعث نوسان دورموتور می شود بعد از تست استپر موتور و تست سیم کشی می‌توانید برای عیب یابی ایسیو موتور اقدام کنید.

  3. ایراد: خودرو 206 با موتور TU5 با ایسیو MAW با دریچه گاز برقی مشکل گاز هرز خوردن موتور در زمان تعویض دنده.

    دلیل ایجاد و نحوه‌ی رفع عیب: خرابی میکروسوییچ پدال کلاچ باعث می‌شود تا ایسیو موتور متوجه نشود چه زمانی راننده پدال ترمز را فشرده است و در نتیجه ایسیو موتور برای محاسبه بار موتور به اشتباه می‌افتد و خودرو در زمان تعویض دنده گاز می‌خورد خرابی این میکرو سوییچ بسیار شایع می‌باشد.

  4. ایراد: دود سیاه کردن خودرو پژو پارس با موتور XU7 با ایسیو ساژم S2000 با انژکتور تپل زمان پاشش استاندارد.

    دلیل ایجاد و نحوه‌ی رفع عیب: دلیل ایجاد و نحوه‌ی رفع عیب: در انژکتور های تپل ایراد شایع نشتی انژکتور وجود دارد سه نوع نشتی در این سیستم وجود دارد.
    1. نشتی سوزن انژکتور که با دستگاه انژکتور شور تست می‌شود.

    2. نشتی اورینگ سوزن به داخل سیلندر که با باز کردن شمع های خودرو و استارت زدن خودرو مشخص می شود از کدام سیلندر بنزین به بیرون پاشیده می‌شود و اورینگ آن انژکتور معیوب است

    3. نشتی اورینگ سورن انژکتور به داخل مانیفولد هوا که با باز کردن دریچه گاز جمع شدن بنزین پشت دریچه گاز متوجه نشتی اورینگ سوز خواهید شد.

  5. ایراد: دود سیاه و کپ کردن خودرو در خودرو پژو پارس با موتور XU7 با ایسیو VALEO

    دلیل ایجاد و نحوه‌ی رفع عیب: در خودرو های پژو پارس با ایسیو VALEO که سنسور مپ خرگوشی دارند سنسور مپ بیرون ار مانیفولد قرار دارد و با استفاده از یک شلنگ وکیوم مانیلفولد به سنسور انتقال می‌یابد که با کیپ شدن و یا گرفتگی این شلنگ خطای سنسور فشار هوای مانیفولد بالا رفتن مصرف سوخت و دود سیاه کردن خودرو و کپ کردن همراه می‌باشد.

  6. ایراد: ذوب شدن پایه های سوکت های جعبه فیوز کالسکه ای در خودرو 405

    دلیل ایجاد و نحوه‌ی رفع عیب: در صورتی خرابی بالا رفتن مقاوت سیم پیچ موتور فن ها و یا عواملی که باعث عدم حرکت موتور فن ها شود موتور فن ها شروع به جریان ککشیدن می‌کنند و معمولا سوکت رله فن ها و جعبه فیوز کالسکه ای شروع به ذوب شدن می‌کند.

  7. ایراد: خودرو سمند مدل 88 کار نکردن دور کند فن و همچینین از کار افتادن یکی از موتور فن ها در دور تند فن و روشن بودن چراغ چک خودرو

    دلیل ایجاد و نحوه‌ی رفع عیب: خرابی رله دور کند فن و یا اشکال در سیم کشی رله دور کند فن.

  8. ایراد: خطای سنسور میل بادامک در خودرو 405 با موتور XU7 با ایسیو موتور SSAT که با تعویض سنسور هم همچنان خطا وجود دارد.

    دلیل ایجاد و نحوه‌ی رفع عیب: اشکال در نرم افزار ایسیو موتور که دانلود اصلاحیه آن در دستگاه دیاگ و پروگرامر ها موجود است و ایسیو باید با برنامه جدید دانلود شود.

  9. ایراد: روشن نشدن خودرو پس از باز و بست گیربکس جهت تعمیر و یا تعویض دیسک و صفحه کلاچ خودرو پژو پارس با موتور XU7 که در صورت استارت زدن خودرو چراغ های پشت آمپر خاموش می‌شوند.

    دلیل ایجاد و نحوه‌ی رفع عیب:ضعیف بودن باطری و مشکل شایع بسته نشدن صحیح اتصالات منفی سیم کشی که بر روی گیربکس قرار دارد.

  10. ایراد: خودرو پژو پارس با مشکل روشن شدن چراغ استپ و اخطار آب در صورت عادی بودن آمپر آب خودرو

    دلیل ایجاد و نحوه‌ی رفع عیب: خرابی سنسور دمای آب به دلیل جدا بودن سنسور دمای آب کیلومتر و ایسیو موتور دمای آب در کیلومتر به درستی کار کرده ولی کارکد فن ها و چراغ استپ مختل شده است.

اگر این مقاله برای شما مفید بود، لطفا آن را از طریق شبکه‌های اجتماعی برای دوستان خودتان ارسال کنید.

جدیدترین مقالات آموزشی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا