شرکت ثمین خودرو پویا- قطعات یدکی خودرو

021-66844477

لوگو شرکت ثمین خودرو پویا

ایرادات شایع پراید + رفع عیب خرابی پراید

ایرادات شایع پراید + رفع عیب خرابی پراید

فهرست مطالب

در این پست برخی از ایرادات شایع و علت های خرابی خودرو پراید مورد بررسی قرار گرفته است. این پست به صورت مداوم بروزرسانی می شود.

همچنین شما می توانید در بخش نظرات در انتهای همین صفحه سوالات خودتان را مطرح کنید تا کارشناسان پشتیبانی SKP در اسرع به آن‌ها پاسخ دهند. همچنین می توانید سوالات خودتان را در زیر پست های اینستاگرام SKPPART کامنت کنید.

ایرادات شایع پراید

  1. ایراد: خودرو در حال حرکت دنده 1و 2 ریپ شدید می‌زند اما در حالت درجا صاف کار می‌کند چراغ چک خاموش است انژکتور ها و شمع و وایر بازدید شده اند.

    دلیل ایجاد و نحوه‌ی رفع عیب: شل شدن پین های دسته سیم انژکتور و یا آب خوردگی و ایجاد سولفاته در سوکت دسته سیم و سوکت سنسور دریچه گاز.

  2. ایراد: در زمان ترمز کردن چراغ زمینه کیلومتر روشن می‌شود.

    دلیل ایجاد و نحوه‌ی رفع عیب: اتصالی در مدار چراغ عقب.

  3. ایراد: خطای عدم ارتباط با ICU در ایسیو ثبت شده است چراغ چک خاموش است با ایسیو زیمنس کانتیننتال خودرو هیچ ایرادی ندارد.

    دلیل ایجاد و نحوه‌ی رفع عیب: این خطا هیچ تاثیری در روند کارکرد خودرو زمانی خودرو روشن می‌شود ندارد و باگ نرم افزاری ایسیو های زیمنس قدیم یا زیمنس کانتیننتال می‌باشد.

  4. ایراد: گاز خوردن خودرو در حالت درجا سالم بودن سنسور دریچه گاز ، استپر ، ایسیو و برنامه ریزی ایسیو ، چراغ چک خاموش است و خطایی در ایسیو ثبت نشده است.

    دلیل ایجاد و نحوه‌ی رفع عیب: معیوب بودن شیر برقی کنیستر و دائم باز بودن آن.

  5. ایراد: دور کند فن خودرو کار نمی‌کند آمپر خودرو کمی بالاتر می‌رود و چراغ چک روشن است.

    دلیل ایجاد و نحوه‌ی رفع عیب: به صورت کلی مدار دور کند باید بررسی شود در 95 درصد مواقع با تعویض مقاومت و رله فن مشکل حل می‌شود.(برای بررسی بهتر این مدار از تست عملگر دستگاه عیب یاب دیاگ استفاده کنید

  6. ایراد: در زمان روشن شدن دور تند فن چراغ چک روشن می‌شود و خطای موتور فن خنک کننده در ایسیو(ECU) ثبت شده است.

    دلیل ایجاد و نحوه‌ی رفع عیب: مقاومت فن معیوب است.

  7. ایراد: خودرو روشن نمی‌شود، خطای عدم وجود ترانسپوندر را ثبت کرده است.

    دلیل ایجاد و نحوه‌ی رفع عیب: بررسی کنید تگ سوییچ در داخل قاب سوییچ باشد در غیر این صورت تگ کلید معیوب است تگ نو تهیه کنید و عملیات تعریف سوییچ را انجام دهید.

  8. ایراد: رله دوبل به صورت رگباری فعال و غیر فعال می‌شود خودرو روشن نمی‌شود.

    دلیل ایجاد و نحوه‌ی رفع عیب: اتصال بدنه روی گیربکس بررسی شود.

  9. ایراد: خاموش شدن خودرو و از کار افتادن کیلومتر در حال حرکت و دست انداز ها.

    دلیل ایجاد و نحوه‌ی رفع عیب: اینتر کانکتور تقسیم برق اصلی در کنار مخرن انبساط شارژ کنید تمیز کنید پشت جعبه فیوز بررسی شود.

  10. ایراد: صدای زیاد موتور از ناحیه سر سیلندر در موتور های یورو4.

    دلیل ایجاد و نحوه‌ی رفع عیب: استفاده از روغن های نامناسب و ویسکوزیته غلیظ، خرابی تایپیت ها.

اگر این مقاله برای شما مفید بود، لطفا آن را از طریق شبکه‌های اجتماعی برای دوستان خودتان ارسال کنید.

جدیدترین مقالات آموزشی

15 دیدگاه دربارهٔ «ایرادات شایع پراید + رفع عیب خرابی پراید»

    1. سلام دوست عزیز این ایراد نیاز به بررسی بیشتری داره تا دقیق بشه راهنمایی کرد اما ضعیف بودن شمع و وایر و یا معیوب بودن استپر و یا سوزن انژکتور ها این حالت را به وجود میاره

    1. سلام دوست عزیز وقتتون بخیر این ایراد بیشتر اوقات به علت خرابی مقاومت فن به وجود میاد ولی در هر صورت هر مشکلی پیش بیاد که دور کند فن فعال نشود چه ایراد رله فن باشه چه موتور فن فرقی نداره این حالت پیش میاد

    1. سلام دوست عزیز وقتتون بخیر دقیقا کور کن دلکو و محلی که سنسور میل بادمک نصب میشه بغل کویل هستش که باز بکنید مشخصه یه اورینگ داره که خشک میشه و باعث میشه رنگ ریزی داشته باشه

  1. سلام پراید یورو 4 زیمنس دارم وقتی ماشین سرده گاز نمیخوره انژکتور هاشو شستم پاشش یکسان داره شمع شرکتی انداختم سنسور اکسیژن پایینی هم عوض کردم خوب نشد حذف کردم باز خوب نشد دیگه چی میتونه باشه😑😑

    1. سلام دوست عزیز وقتتون بخیر در این صورت خودرو نیاز به بررسی بیشتر داره مثل چک کردن فشار پمپ بنزین سلامت استپر و چک کردن پارامتر های سنسور ها با دستگاه دیاگ در حالت سرد بودن خودرو چون اگر سنسور هایی که اطلاعات دما برای ایسیو موتور ارسال میکنند درست عمل نکنند این حالت پیش میاد.

  2. سلام و احترام
    بسیار متشکرم از سایت خوبتون
    کلیه مطالبی که برای سیستم خنک‌کاری و فن خودروها گفته شده(چه در سایت و چه در پیج اینستاگرام) مربوط به پرایدهای دارای فن دو دور می‌باشد. برای پرایدهای قدیمی‌تر که کامپیوتر و برنامه آن با فن تک دور برنامه ریزی شده(حتی در صورتی که موتورفن دو دور گذاشته شود، صرفا با یک دور آن میتواند کار کند)، آیا می‌توان با نصب ترموسوییچ حرارتی و مقاومت فن و … کاری کرد تا فن در دمای پایین‌تری شروع به کار کند؟ ممنون میشم اگه برای این موضوع راهنمایی کنید.
    بسیاری برای حل این مشکل ریمپ رو پیشنهاد میکنن اما حقیقتا برای این مورد به هرکسی و هرجایی نمیشه اعتماد کرد.
    بسیار متشکرم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا